Sunday, February 20, 2011

Malam yang sunyi

Assalammualaikum...
Malam yang sunyi...???
Ade ape dgn malam...
pada saat ini, jam ini, 1:10am
ape yang aku buat..???
pk kan masa depan ku n kuarga aku
entah knp aku nak berjiwang karat malam nie...hehehe
mungkin hati aku skrang nie suci n bersih
tulus dan ikhlas dari hati ke hati...hahaha

pada tahun ini, bilangan ank dah bertambah
perbelanjaan kuarga pun bertambah
tp ape perlu aku buat??

1. Kurangkan perbelanjaan aku utk diri aku??...
    aku nie suke la jgk shopping online...
    sedar tak sedar duit aku dah kurang...huhuhu
2. Kurangkan aktiviti makan angin( berjalan2 kuar umah) ...
    aku suke sgt pegi bercuti, mkn angin n window2 shopping jer...
    tapi menghabiskan duit minyak jer...
3. Kurangkan aktiviti bersukan/menonton wayang...yg perlu bayar guna duit...hehehe
    cth: bowling...tgk wayang...ermmm...xdpt la aku nak berenjoy sakan tahun nie

**
**
**
Nampaknyer smuanyer kena kurangkan...kena la rajin memasak di umah...hehehe
aku nie terkenal la jgk dgn jolokkan xpandai masak @ xmasak langsung...hahaha
bkn nyer aku malas nak masak, mungkin belum tiba masa nye lg kot...
konon nak jd istri solehah, tetapi masak pun malas..hahaha..insyaAllah...pasni aku update
bab masak memasak la plk yer....

pikiran aku masih serabut lg...memikirkan masa depan aku...perlu ke aku sambung study???
skrang nie aku tgh mengejar syarat2 kelayakkan utk smbung blajar bergaji penuh sepenuh masa...
sukar kan...insyaAllah..berkat doa dan dorongan hubby aku, aku bole buat...
itu jer impian aku belum terlaksana sebelum aku berkawin...

ksian hubby aku, brsusah payah memikirkan hal kuarge aku...hehehe..itu memang tanggungjwb dia kan...
heheh..InsyaAllah aku mendoakan yang terbaik utk kami sekuarga...

**
**
coretan aku dah sampai ke penghujung...esok aku ada tugas baru...Jeng!! Jeng!! Jeng!! 
nak pegi pasar borong....aku nk p borong smua brg yg ade kat pasar n masak...hahahahah
hebatnye aku nie....hehehe..ape lah aku melalut mlm2 nie

nmpak nye masa pun dah bg hint utk pejamkan mata...nti ntah ape2 yang aku melalut lg nie...
perut lapar tp nk jg badan...bole mcm tue??hehehe

ok la, jumpa lagi
SELAMAT MALAM sayang....tido lah....

2 tinggal tapak tangan:

cikmOt said...

samalah kita...golongan yang tak berapa pandai nak masak...tapi nak jugak masak...hehehe

Masni said...

betul2 cikmot...tp nak masak jgk walaupun xsedap...hehehe

award from my frendz

award from my frendz
thank you nieyxzha