Wednesday, July 17, 2013

17 Julai 2013 : Bonus raya buat penjawat awam 2013 ? Masih dalam kajian kerajaan....



Berita terkini....



PUTRAJAYA - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan akan mengkaji kemungkinan memberi bonus kepada penjawat awam menjelang ketibaan Hari Raya Aidilfitri yang akan disambut tidak lama lagi.

Perdana Menteri berkata kerajaan masih mempunyai masa untuk memutuskan perkara itu.

"Kita akan mengkaji perkara ini. Masih ada masa lagi," katanya dalam satu persidangan media di bilik mesyuarat khas pejabatnya di sini sejurus selepas menyaksikan majlis menandatangani perjanjian antara Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA) dengan empat syarikat yang bersetuju melabur RM1.96 bilion di negeri-negeri di kawasan Koridor Utara.

Beliau berkata demikian semasa ditanya mengenai kemungkinan ada berita baik buat 1.4 juta penjawat awam berikutan permintaan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) semalam yang masih berharap kerajaan akan memberi bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam walaupun mereka akan menerima kenaikan gaji tahunan pada bulan ini.

Sebelum ini, Presidennya Datuk Omar Osman meminta kerajaan mempertimbang pemberian bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam sempena Aidilfitri kerana ia dapat mengurangkan beban penjawat awam membuat  persiapan hari raya kerana perbelanjaan ketika Ramadan dan Aidilfitri adalah tinggi berbanding hari biasa.

Kenyataan Cuepacs itu menyusul sehari selepas Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata kerajaan masih belum berbincang mengenai pemberian bonus, dan pengumuman Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) dua kali untuk tahun ini sudah boleh dianggap sebagai bonus. - Bernama

Sumber : Sinar Harian

********************************************

Masih dalam kajian lagi nih...hihi...
dah macam lab research aku dah..hihihi...
resultnye xdapat2 lagi...kaji dan terus menkaji...
kite terus berdoa jer...

Mudah-mudahan kite mendapat berita gembira sebelum raya Aidilfitri menjelang tiba...hihihi....Jika tidak, kite beraya tahun secara sederhana pun dah cukup...hihihi....sesiape yang buat bisnes sampingan dalam bulan puasa nie adalah 'bonus' bagi diorang atas usaha sendiri...




3 tinggal tapak tangan:

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

InsyaAllah ada kot masni..:p

che mid said...

Alhamdulillah, Insyaallah ada rezeki tak ke mana.. orang gomen boleh le belanja lebih sikit raya ni. Che Mid punya duit raya jgn lupa tau!

man said...

Ooo bahagia lps ini..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

award from my frendz

award from my frendz
thank you nieyxzha