Thursday, June 20, 2013

Cerita pendek abangku Mukhris...love you...tiba2 pulak..hehe


Cerita pendek tak berapa nak pendek tapi tetap nak bagi pendek jugak...hahahaha...sajeje nak bagi pening kpla korang baca...hahaha

*
*
ini lah abang sulong aku...nama dia Mukhris Mohd Soberi
job as teacher sukan di perak


Hobi dia skrang nie suka menunggang basikal dan membuat aktiviti lasak...tak padan dengan kaki yang xberapa nak sihat tapi tetap gigih menempuh cabaran...hehehe...tengok tue siap angkat2 beskal lagi...semangat betul..khikihkih


Abang aku nie orang nya gile-gile sikit...hahaha..macam2 ragam dia bila nak shoot pic..tengok la tue, nak berBBQ pun nak pakai helmet bagai..hahaha...keselamatan semasa membuat kebakaran..hahaha...


Ini geng-geng basikal dia...dia semangat betul kalau bab2 basikal nih..pantang ade tournament, mesti masuk punyer...suke dia...tapi xmenang pun...hehehe..xpe..semangat tue dah ade..hehe

Nie dia stok sardin untuk sebulan...memandangkan dia mengajar di sekolah orang asli di tasik banding, perak...susah nak turun pekan nak amik bekalan makanan, beli jer yang ade dalam tin..hahaha..segera..cepat..senang nak makan..hehe



The gaint ant in tasik banding...


Nie anak2 murid sekolah dia...anak2 org asli...asli kannn..hehe


His name : Mukhris bin Mohd Soberi

bersama tin sardin nya...hahaha



14 tinggal tapak tangan:

che mid said...

Respek sama itu cikgu la... tentu anak-anak murid suka dia kan.. aktif dan bersemangat!!

Rasp said...

hahahahahahaha...
gambar pakai helmet tu memang bikin i gelak lah sis....
tapi respek aaa kat cikgu2 ni...
dimana saja dorang sanggup pegi demi utk mengajar....
tabik spring.... toing.... toing!

Normi Nieza said...

bgusnya dia mengajar kat pndalaman...

QueeN TerataI said...

hari2 mkn sardin? alahai...

:: Mrs.Eady :: said...

sedapppp :D

Sidratul Muntaha said...

bab pakai helmet tu aku mengkekek2 sengsorang dlm lab ni
adui!

Masni Syafie said...

kadang2 ape yang kite post nie akan membuat kite rindu pada seseorang kan...hehehe...his the only brother in my world...hheehe

norhidana miswan said...

dh minat berbasikal mana blh nk halang kan, tp salute sbb dia berkhidmat nun jauh di pedalaman mengajar anak org asli, takpelah cikgu lyn sardin pun ok, kalu muak tu boleh la kot2 ajak org asli memburu kan...

Kakzakie said...

Cekal, gigih dan semangat waja abang Mas ye. Sanggup makan sardin sampai banyak macam tu stock!!

Untunglah anak murid dia:)

syawalsimpsons said...

gamba pakai helmet tu x menahan

Myra Jay said...

Klau dah bersemangat apa saja sanggup :)

Seronok dpt pengalaman mengajar orang asli, walau sukar tp itulah yg terindah nanti :D

Zura@Iwan said...

abg kamu bujang lg ke? tnya bkn apa...sggup berkorban mengajar di kg org asli kan...

kalau dh berkeluarga sure berat nk tiggl family...huhu

mama maman aka yana said...

bersemangat orgnya.. bagus la.. utk kesihatan fizikal dan minda.. hehe

shaFazie said...

aktif sukan..boleh memberi inspirasi pd anak2 murid...

award from my frendz

award from my frendz
thank you nieyxzha