Tuesday, June 18, 2013

Makna di sebalik pemberian Hadiah...Jom Kongsi..!!!


Selamat pagi sayang...hehehe
ceria-ceria la di pagi hari dengan perot yang belum bekpes...hehehe...ermm...Hadiah?? nak cerita pasal adiah, semua orang pernah dapat hadiah kannnn...haaaa...tapi korang just terima jer adiah tue tanpa mengetahui maksud di sebalik pemberian dari insan yang tersayang...Ade yang paham maksud nye, ade yang buat2 faham...dan....ade yang xfaham sangat...hahahaha

Di sini aku nak kongsi sikit la tentang 
Makna di sebalik pemberian Hadiah 
dari orang yang tersayang...(",)

Jom Kongsi bersama...

*
*
*
*

1. JAM TANGAN………
Tanda mengingati setiap masa dan waktu.


2. CINCIN………….
Tanda ikatan kasih yang abadi.


3. GELANG………….
Tanda mesra

4. RANTAI LEHER …….
Ikatan cinta yang perlu perhatian.


5. KASUT…………..
Sentiasa mengambil berat/prihatin.


6. PAKAIAN/KAIN…….
Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu.


7. PAYUNG………….
Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.


8. MINYAK WANGI…….
Tanda cinta


 
9. BINGKAI GAMBAR…..
Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.


10. BUKU……………
Bersifat terbuka dan bertolak ansur.


11. BUNGA……………
Tanda perkenalan dan tanda sayang


12.COKELAT ……..
Semanis cintamu.


13. LAGU/CD/KAD UCAPAN ………
Mengabadikan cinta


14. SEJADAH DAN ALQURAN………
Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat..


***  Jom kongsikan hadiah2 yang pernah korang dapat..



13 tinggal tapak tangan:

Masni Syafie said...

semua aku dah dapat adiah...so...aku la segalanya bagi 'dia' hahahaha
konon perasan...hihihi

syawalsimpsons said...

mmg ada makna kan di sebalik pemberan hadiah tu kan

syawalsimpsons said...

mmg ada makna kan di sebalik pemberan hadiah tu kan

Farah Waheda Wahid said...

nice sharing... get most of it...he he he... *_^

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Dalam banyak2 hadiah tue farah xpernah dapat lagi yg No.7,9 &10..;p
nak mtk yg tue pulak la kat cik abg..hehehe

arinasoberi said...

oihh... tiru,hahahha

lia said...

rantai, payung & bingkai gmbr x pernah dapat... 25jun ni besday, apa la dpt kali ni ekekekekeeee

Normi Nieza said...

tak kawen lg..hihik

Zura@Iwan said...

wahhh...bagus ni...

thks sharing..hehe

Rasp said...

ooooo gitu alkisahnya...
slalu terima hadiah dgn hati berbunga2 jer hahahahahaha...
tak fikir mendalam maksudnya...
sapa nak bagi payung kat i ek????
tu jer yg lum dpt...

lieyalatif said...

wow...info yg menarik ni ...lieya dulu selalu hubby bagi bunga...skrang die rajin bagi emas...simpanan di hari tua katenye hahaahahah

zakirasli .. said...

saya suka jam :)

Angah said...

tahun ni besday dapat yang no. 4 tu...kikikiki sonok uolss

award from my frendz

award from my frendz
thank you nieyxzha