Thursday, June 27, 2013

Goreng pisang panas dari 'ladang'...


Hai...selamat pagi
erm...goreng pisang panas...
mestilah sedap dan semua org suke kan...hahah

goreng pisang nie special 
sebab datang dari 'ladang' blkg umah aku jer

Klik SINI dan SINI utk
mengetahui kisah2 ttg pokok pisang n buahnye

*
*
*
Bermula di sini


Dah hampir 3 hari aku memeram buah pisang...
cbuk dgn keje sampai lupa nak selak kain baju
tiba-tiba ptg semalam terpkir nak tgk rupe nya
terkejut kot...tengok2 dh mcm nie...

*
*
*


Ape lagi...aku pun mula lah menyikat tandan pisang
dan bagi pada jiran2 taman yg ari2 duk tgk
"biler lah nak masak nih" hehe

Pisang Awak Nipah...Gebussss....

Buah pisang yang kuning masak ranum...


minyak utk menggoreng...tuan tanah kena try dulu
Kuali aku nie dh bersama dgn aku hmpir 6 tahun...
walaupun aku dah beli kuali mahal dan cantik
tapi aku tetap dgn kuali hitam aku nih
ade sentimental value susah senang dgn kuali ni..huhu
sayang dia aku kat dia...hehe


Tadaa...
Pisang goreng panas Adabi...

Alhamdulillah 
rezeki dari Allah utk aku malam tadi (",)v




9 tinggal tapak tangan:

Deqla Manjew said...

slm..singgah sini bls kunjungan..haha.. memula ingtkan gantung baju semata..rupanya ada sesuatu di balik baju...hahahaha... amboii sedapnya.. snap terus dari kuali tu.. perghh...

:: Mrs.Eady :: said...

amboiii sedap nyer!

syawalsimpsons said...

alamak sedap la pulokkan

Normi Nieza said...

sdapnya pisang goreng..:)

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Amboi rajinnya dia..pekena pisang panas mmg best! alamak mengidam pulak.. ;p

Rasp said...

fresh dari ladang...
memang terbaekkk lah....

Amanda Suria said...

SAmemang suka pisang jenis tu untuk di goreng..hihihi..buat plak kicap cili kan.,.wow..best...salam kenal...

Mona said...

As salam. Terpegun....tengok kuali tu..!! Sbb chek pun ada kuali mcm tu jugak...mai la kuali fesyen baru...!! Chek tetap setia dgn kuali itam legam..hik..hik..

Nora Karim said...

sedapnya... nak sikit...

award from my frendz

award from my frendz
thank you nieyxzha